O κόσμος, η Ευρώπη, η Ελλάδα, αποχαιρέτησαν τον Peter Mackridge (Πίτερ Μάκριτζ, 1946 – 17/6/2022), διακεκριμένο βρετανό νεοελληνιστή και μεταφραστή, ομότιμο Καθηγητή της Νέας Ελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Δημοσίευσε άρθρα για τους Σολωμό, Καρυωτάκη, Καβάφη, Σεφέρη, Παπαδιαμάντη, Βιζυηνό, Πρεβελάκη, Αλεξάνδρου, Πατρίκιο κ.ά. Θεωρούσε την Ελλάδα δεύτερη πατρίδα του και πολιτογραφήθηκε Έλληνας πριν από λίγο καιρό.
Μερικά από τα βιβλία του που σχετίζονται με την Ελλάδα: Η νεοελληνική γλώσσα, Γλώσσα και εθνική ταυτότητα στην Ελλάδα, 1766-1976, Βασική γραμματική της σύγχρονης ελληνικής γλώσσας, Γραμματική της Ελληνικής Γλώσσας.
Αγάπησε ιδιαίτερα το ιερό τέρας της ποίησής μας, τον Διονύσιο Σολωμό.
Στο τεύχος 99 του Πόρφυρα (2001), υπάρχει το μελέτημά του: «Αντίστροφα μοτίβα: ο πολεμάρχος, η κορασιά και το χρυσ’ όνειρο». (Για τον Διονύσιο Σολωμό). Το μελέτημα αυτό το περιέλαβε στον τόμο Εκμαγεία της ποίησης, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Εστία το 2008. Πλην άλλων, έγραψε για τον Σολωμό τη μονογραφία Διονύσιος Σολωμός, που κυκλοφόρησε στα αγγλικά το 1989 και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Καστανιώτη σε μετάφραση Κατερίνας Αγγελάκη-Ρουκ το 1995.
Ο Peter Mackridge είχε τιμηθεί παλαιότερα και από το Τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Επισκέφθηκε το Μουσείο Σολωμού Κερκύρας – αποτίοντας φόρο τιμής στον Ποιητή, ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου της Εταιρείας Κερκυραϊκών Σπουδών, με τον οποίο είχε γνωριστεί στην Κύπρο το έτος 1999.
Στο άρθρο του που δημοσιεύτηκε στον «Πόρφυρα» παρατηρεί: «[…] Σε προηγούμενο άρθρο μου για τον Σολωμό, με θέμα τη “Φαρμακωμένη στον Άδη” και τον “Κρητικό”, απέδειξα ότι τα δύο αυτά ποιήματα αποτελούν τις δύο όψεις ενός νομίσματος. Στη “Φαρμακωμένη στον Άδη” το κεντρικό πρόσωπο είναι γυναίκα, η πρωτοπρόσωπη αφήγηση της οποίας εγκιβωτίζεται μέσα στον λόγο ενός τριτοπρόσωπου αφηγητή ? προκειμένου να χάσει τον εραστή της, η νέα γυναίκα αυτοδηλητηριάζεται για να ενωθεί μαζί του στον Άδη. Στον “Κρητικό”, αντιθέτως, κεντρικό πρόσωπο είναι άντρας, ο οποίος είναι και ο αφηγητής του όλου ποιήματος ? έχοντας ήδη χάσει την αρραβωνιαστικιά του, περιμένει καρτερικά την ώρα του θανάτου για να ενωθεί μαζί της στον Παράδεισο. Ενώ τα δύο αυτά ποιήματα γράφτηκαν σχεδόν ταυτόχρονα, τελικά ο “Κρητικός” έρχεται να ανατρέψει και να αναιρέσει τη “Φαρμακωμένη στον Άδη”, αντικαθιστώντας τις νεοελληνικές λαϊκές δοξασίες για τον θάνατο με τη χριστιανική εσχατολογία».
Στη φωτογραφία, ο Πίτερ Μάκριτζ (αριστερά), ο Γιώργος Κεχαγιόγλου (δεξιά) και ο Περικλής Παγκράτης, πρόεδρος της Εταιρείας Κερκυραϊκών Σπουδών (στο κέντρο), στην Αγία Νάπα της Κύπρου το 1999, κάτω από τη «γέρικη συκομουριά» που είχε υμνήσει ο Γ. Σεφέρης στο ποίημά του "Αγιανάπα Β".
«ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΡΙΚΗ ΣΥΚΟΜΟΥΡΙΑ / ΤΡΕΛΟΣ ΑΓΕΡΑΣ ΕΠΑΙΖΕ / ΜΕ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΛΩΝΙΑ / ΚΑΙ ΔΕ ΜΑΣ ΕΚΡΕΝΕ».